Pages

June 11, 2011

Day 9 = Someone you look up to

Assalamualaikum =)

Sambung cabaran nih.. Bila tengok tajuk yang diberi tu kan, confuse sekejap.. Apa maksudnya? Aku try tanya kat adik-adik aku, even adik aku yang dapat 5A dan selalu dapat nombor satu untuk sepanjang hidup  pun bengap gak jawab soalan ni.. =_--" Jadi aku pun google la kat internet.. Rupa-rupanya dia fasal orang yang kita admire.. Oooo.. Baru tau.. =P

Jadi, dipendekkan cerita, orang yang paling aku admire tentulah mak aku.. Aku panggil mak aku ni Umi.. ^^ Rugi betul saper yang tak menjadikan ibu dia sendiri sebagai role model tau tak?! Ibu ni manusia yang paling hebat sebab sanggup buat yang kaum Adam tak mampu buat.. Contoh? Macam-macam la.. =P

Back to the point.. Kenapa aku admire Umi.. Sebabnya:


  • Umi pandai masak, buat kek, menjahit dan macam-macam lagi.. Umi aku masak memang sedap ^^ Kalah chef antarabangsa.. 
  • Kreatif.. Yup.. Bila beliau decorate kek, memang cantik.. Rasanya memang sedap, UMPH! Kalah kek hotel.. Kek hotel atau yang dijual kat kedai kek tu decoration jer cantik, tapi rasa ntah macam mana..
  • Hebat..Banyak pekerjaan yang Umi aku buat ; guru di sekolah menengah, pembuat kek sambilan, nurse di rumah, guru di rumah, dan macam-macam lagi.. Korang ley tak buat cam mak korang tu?
  • Tawadhuk.. Tak kira apa pun kerja yang diberi, Umi  tetap tak lupa solat.. Rajin baca Quran, rajin buat solat sunat.. ^^
  • Penyayang, kemah-lembut walaupun tegas.. Yup.. Tu memang sifat semula jadi mak kalau nak didik anak-anak kan?
  • Yang ni best.. Tak kira la aku sedih, merajuk, marah Umi memang pandai pujuk.. Kadang-kadang, time aku tengah merajuk, mulut asyik munjung jer, dia geletek aku sampai aku ketawa.. Then, hilang terus merajuk aku tadi tu..  Memang best arr.. Lagipun, dalam hidup kita tak ley marah-marah kan? ^^
Aku doakan Umi terus sihat, tabah dan cekal mengharungi dugaan hidup ^^
Yer.. Tu la serba-serbi orang yang aku admire =) Tamat sudah ^^

No comments: